נמל ושברו

סנפיר-כריש, ראש הזרוע הצבאית של עיר רוח הדייג בר המזל, ניעור מנמנום בישיבה בתא ההגאי. סגנו המיומן הוא שהחליף אותו על ההגה לכמה שעות, ואפשר לו להשלים כמה שעות שינה. עצמותיו דאבו והפצע מכוער שבמצחו פעם בכאב, אבל ברגע שנזכר איזה יום היום עלה חיוך על פניו. היום הפייטן הגדול אמור לחתום על הסכם כניעה, לאחר שצבאו פוזר לכל רוחות השמיים. הוא מתח את מפרקיו עד שאלו התפוקקו ורוקן בלגימה אחת כוס מרק השחפים שהגיש לו נער הסיפון.
"אדון קפיטן הימים נכבד, אנחנו עומדים לעגון בארמונו של הפייטן, שם נאסוף אותו ואת פמלייתו. התרצה שאחמם אמבט?"
"אין צורך. רק אחרי שנגיע לנמל הזכוכית ואראה את מסמך הכניעה חתום – אז אשטף בנוחות, ולא רגע לפני", נהם.
הוא לקח את ההגה מסגנו וניווט את צב הים והשמיים בינות עשרות אלפי מגדלונים. הוא היה רגיל לנווט בין שרטונים במים, אבל אלו שבאוויר היו חוויה אחרת. טעות קטנה ובלון האוויר החם יקרע, ואפילו שריונות הצבים שעטפו אותו לא יעזרו לו אם יתנגש באחד מהמגדלונים הללו, כפי שקרה לרבים אחרים. במרפסת חיכה הפייטן הראשי חפוי ראש, ובחברתו אי אלו אנשי חצר וחברות נשים צעירות ויפות, סנפיר-כריש הניד בראשו במורת רוח "עוד סיבוך" חשב,
הכבש נזרק והפמלייה החלה לעלות. סנפיר-כריש לחץ את ידו של הפייטן הראשי ושאל "למה תטריח נערות צעירות ויפות אלו לבוא איתך? מוטב ישארו בעירך, מה להן לחפש בנמל הדייגים בזמן שאנו נחתום על ההסכמים?", אמר במירב הדיפלומטיות שיכל לגייס.
"כוונתך שסביר מאוד שבני עמך יתפסו ויאנסו כל דבר שצורת אישה לו ברגע שהם מגיעים לחוף? כן, עיר הדייגים אכן אינה מקום לנשים צעירות ויפות אלו, אבל הן הביעו רצון לחזות בנמל הזכוכית שלכם, וכמו כן עליהן כמובן לשיר את שיר המפסיד בקרב לפני שנחתום על הסכם".
"מה זה כבר משנה?", חשב, "אם הטיפש הזקן נחוש להקריב אותן לשווא בשביל איזה טקס מטופש זו בחירתו" עם זאת כאב ליבו כשחזה ביופיין כשעלו אל מעמקי הצב.
"מה זה כבר משנה?" חשב ולא ידע כמה יתחרט על מחשבה זו.
היא יקלל זאת מרה כשהרוח תשקוט והפייטן הראשי בלב ליבו של נמל הזכוכית יצעיד אותן לשיר את שיר ההפסד.
"מה זה כבר משנה?" הוא ישנא את עצמו שיראה איך כל הגברים בקהל מסתכלים עליהן בתאווה של פירנות.
"מה זה כבר משנה?" הוא ימרר בבכי לאחר הן יפתחו את פהן לשיר בקול צלול ורם עד שזכוכיות הנמל יתנפצו בבת אחת כשהן יגעו לתו הנכון
הוא ישנא את עצמו על שחשב כך, שיעמוד בין אלפי גופות מדממות ומיליוני רסיסיי זכוכית.

חזרה לדף הראשי של "הארץ בין ההרים"