סקרום סבויום נבחר לפרלמנט (אירוע)

במשך שנים מוכר סקרום סבויום, מכשף מוביל משבט הנוודים הנהרות הצמאים, כמעצב דעת קהל וקולו נשמע על גלי האינטרגלקטיקה, לצד הוגי דיעות חשובים אחרים. דווקא משום שהגיע משבט שמעמדו היה נחשב ירוד עוד מלפני הגלות השחורה, יודע סבויום לדבר בקולו של המדוכא והמנוכר, ולאחר מחקר היסטורי מעמיק הצליח להשיב כבוד לשבטו כשהוכיח שהיו בעברם בעלי עוצמה לא מובטלת. (המחקר מוביל לרנסנס גם בתחום הכישוף בקרב חברי השבט, לאחר שמכשפים צעירים רבים מנסים לגלות את כוחם מחדש, ומתעורר דיון ער בשאלה הפילוסופית "מהי, בעצם, *מהות* נהר").

ובכל זאת, בני אנוש והאמאנו יחדיו נדהמו כשהכריז על כוונתו להתמודד על מיקום בפרלמנט הגלקטי, בית המחוקקים הגבוה ביותר באימפריה. התדהמה הלכה ועלתה ככל שהתקדמה מערכת הבחירות, במיוחד ב-"ערב המהפך" המפורסם, בו הראו לראשונה הסקרים כי אחוז ההאמאנו המוכנים להצביע עבורו גבוה מאחוז בני האנוש, ביחס לכמות באוכלוסיה.

למרות נסיונות הכשלה רבים, מטעם מתחרים, קבוצות האמאנו אנטי-אנושיות, ואף קבוצות בני אנוש גזעניות המבקשות להילחם ב-"התבוללות הקיצונית" הזו, נבחר בסופו של דבר סבויום לבית הנבחרים, ושירת לצד 1,332 אנשי פרלמנט, כפוליטיקאי בן האנוש הראשון בזירה האימפריאלית הרחבה.

בהערת צד יצויין, שהוא שילם מכיסו על התקנת מתקני שירותים המותאמים לבני אנוש בהיכל ההתכנסות.