התוכניות למצפה הירח (סצנה)

רקע: הנבואות של המטורף מסאמירה הן ברוב המקרים שטויות במיץ שכל קשר בינן לבין המציאות מסתמך על פרשנות יצירתית במיוחד. דווקא במקרה של הירח הוא הצליח לנחש כמעט נכון. הוא חזה את מה שקרה (הירח נותץ. נכון.) ואיך זה קרה (פגיעת ברק. החלק הזה הוא… לא מדוייק), אבל הנבואה שלו לא הזכירה מי גרם לניתוץ הירח ומה היה המניע שלו.
השאלה: האם ה-האמאנו הם אלה שעמדו מאחורי ניתוץ הירח?
מה קורה: איש עסקים מבני ה-האמאנו, טייקון בענף התיירות, חוזה בתוכניות שלו יורדות לטמיון.

"נכבדיי," פתח רולף. כל העיניים בחדר הישיבות היו נשואות אליו; רולף הרביעי, איש עסקים ממולח שהיה למולטי-מיליארדר לאחר שהתחיל עם פונדק אחד מוזנח אותו ירש בגיל 12 מהוריו שנספו בתאונה. כשרולף מדבר, אנשים מקשיבים. "נכבדיי, מדובר כאן בהזדמנות של פעם בחיים. הירח של סאליום הוא תופעה ייחודית שלא נראה כמותה בכל רחבי האימפריה." רולף הצביע אל הלוח מאחוריו, עליו הופיעה שקופית של הגוף השמיימי הנ"ל, עם כמה כתמים צבעוניים זעירים לידו, לצרכי השוואה.

"לכולכם יצא וודאי לראות את הירחים שמקיפים חלק מהעולמות באימפריה שלנו. דרך עדשת הטלסקופ, כמובן. ישנם אומנם כמה גדולים במיוחד שאפשר לראות בעין חשופה, אבל אפילו הם נראים קטנים ולא מרשימים לעומת הירח של סאליום, לא יותר מגושי סלע עם שגעון גדלות. הירח של סאליום הוא ענקי!", רולף נבח. "כמעט חצי מגודלו של סאליום עצמו! כשמסתכלים עליו בעין חשופה מפני הקרקע הוא לא נראה כמו הציפורן של הזרת, הוא נראה כמו צלחת שאפשר להגיש עליה ארוחה!" מהקהל נשמעו מלמולי השתאות.

רולף הקליק על כפתור והלוח עבר לשקף הבא: תוכניות בניין ופרוייקציה של רווח צפוי. "אלו הן התוכניות למצפי הירח והמלונות (שימו לב למרפסת תצפית בכל חדר) שאני מתכוון להקים על סאליום ברגע שהעניינים שם יירגעו מספיק ולא נצטרך לחשוש שבני האדם יחבלו בפרוייקט. עלות ההקמה המשוערת היא 2.4 מיליארד בונזו, וכבר חתמנו את הוזה עם חברת הבניה וחברת הפרסום. עם המבקרים מכל רחבי האימפריה כמו גם תיירות פנים מצד בני האנוש עצמם אני חוזה שההשקעה תחזיר את עצמה תוך שנתיים לכל היותר. למה אתה מפריע לי, וואפל?" הואיל רולף לשים לב סוף סוף לעוזר המנהלי שניסה לתפוס את תשומת לבו במשך הדקה וחצי האחרונות.

"כדאי שתראה את זה, בוס." אמר וואפל והגיש לרולף ערימה של תצלומים. האוזניים שלו היו נפולות, סימן ברור לכך שמדובר בחדשות רעות. רולף חטף את התצלומים מידו ועיין בהם. לקח לו רק כמה שניות להבין במה הוא מסתכל. "נכבדיי," הוא פנה אל הקהל, "אתם משוחררים. הפגישה מבוטלת."

לאחר שכולם עזבו את חדר הישיבות התמוטט רולף בכיסאו באפיסת כוחות. שם הוא ישב ובהה במסך, לא יודע מה לעשות עם עצמו. ברגע אחד 2.4 מיליארד בונזו ירדו לטמיון. התמונות שהביא וואפל היו ברורות: היכנשהו על סאליום, מישהו מצא דרך לנתץ את הירח הגדול, העגול, המושלם. ברגע אחד, איזשהו אידיוט גזל מהעולם את הפלא הזה, היחיד במינו. רולף רתח מזעם, ולא רק על הכסף שהפסיד, אלא גם על היופי האבוד. בסתר ליבו הוא קיווה יום אחד לראות את הירח במו עיניו.

כעבור עשרים דקות הראה הגרף שעל המסך ירידה חדה בערך המניות של רולף בע"מ. השמועות, כנראה, כבר הספיקו לדלוף החוצה. זה היה הקש ששבר את גבו של רולף ודחף אותו להחלטה. הוא הרים את שפופרת הטלפון וחייג. "את גנרל ארף בבקשה. מדבר רולף הרביעי." "רולף ידידי! כיצד אוכל לעזור לך?" "אני רוצה להתגייס לצבא." הגנרל נאלם דום לכמה רגעים. "שמעתי נכון? אתה רוצה להתגייס לצבא? בזמן מלחמה? קיים סיכוי לא רע שתגיע לסאליום, ואתה בטח יודע איזה בלאגן הולך שם."

"בדיוק בגלל זה אני רוצה להצטרף לצבא." ענה רולף. "היכנשהו על סאליום נמצא החלאה שניתץ את הירח, ואני רוצה להיות האחד שיהרוג אותו."

תשובה: מנקודת מבטם של ה-האמאנו, הירח הוא פלא של הטבע, נדיר ויקר ערך. הם לא היו בוחרים להשמיד אותו, למרות הכוח העצום שהוא נותן בידי בני שבט הסהר.