קאיה משבט אש רוצחת את בעלה (סצנה)

רקע: זו הדור האחרון של שבט אש, שהלך והתמעט משום שבדורות האחרונים מרבית ההריונות בקרב נשות השבט היו "הריונות שווא" מסתוריים שבסופם לא נולד תינוק. ארבע-עשר בני השבט הנותרים תולים את תקוותיהם בקאיה, אשתו הכורעת ללדת של בארסט, ראש השבט. אך אם הם מצפים שהיא תלד לו יורש, נכונה להם אכזבה מרה.
השאלה: למה כל בני שבט אש, ללא יוצא דופן, הם אדומי שיער?
מה קורה: קאיה הורגת את בעלה בנסיון למנוע ממנו להקריב את בנם שזה עתה נולד לאש.

בארסט היה שקוע כולו בליבוי המדורה. אם לא כן לא הייתה מצליחה קאיה להתגנב מאחוריו, דואבת ועייפה כפי שהינה. קאיה נשכה את שפתה התחתונה כדי לעצור את זעקת הכאב שעמדה לחמוק מגרונה. כל גופה רעד מזעם, והיא היתה מטושטשת מכאב ומעייפות. לידה היא חוויה לא קלה, ובימים כתיקונם היתה אמורה קאיה לבלות את השעות הבאות, לפחות, במנוחה. אבל כעת אין זמן לנוח. חייו של בנה בסכנה.

היא הבינה זאת ברגע שבארסט סירב לתת לה להחזיק את הילוד. "אין שם כלום," הוא אמר, הבעה חמורה על פניו. "זה היה הריון שווא." כיצד הוא יכול לשקר לה כך בפנים? כיצד הוא יכול להגיד לה שאין תינוק כשהיא מסוגלת לשמוע אותו בוכה? ועכשיו, בשקט, כשגבו של בארסט מופנה אליה, היא הגניבה מבט אל הילוד שעל השולחן, וראתה את השיער שעל ראשו: לבן בוהק, כמו השלג עליו קראה רק בספרים. ובבת אחת היא הבינה.

בשארית כוחותיה היא דחפה את בארסט אל תוך הלהבה, וקפצה על גבו כדי למנוע ממנו לזוז. הוא ניסה להיאבק, אבל לשווא. המגע הישיר עם הגחלים הלוהטות שרף את העור בחלק הקדמי של גופו כמעט מיד, גם את הפנים. עשן המדורה פרץ לתוך נחיריו ומהם אל הריאות, חורך אותו מבפנים. על ידיה ורגליה של קאיה החלו מופיעות שלפוחיות חום, ושיערה החל להתקלח, מפיץ ריח מחליא. אך היא הייתה עיוורת לכאב. בראשה חלפה רק מחשבה אחת: האיש הזה רוצה להרוג את הילד שלי. האיש הזה חייב למות.

תשובה: כשנולד מישהו עם צבע השיער הלא נכון, מחסלים אותו ושומרים את כל העסק בסוד.