עיניים זהובות

מה הביא נחמה ללין אחרי מות דרקון העצים שלה?

"אוי, בשם כל רוחות השמיים רק שתפסיק לילל," גנח מירו אל תוך הכרית. לפי צליל המשיכה באף הוא הניח שהשותפה שלו לחדר חזרה, בשם כל הערפילים! שותפה גרועה יותר לא היה יכול להגריל גם לו היה מנסה. אילולא היו המגורים בעיר כל כך קשים למציאה היה קם ועוזב, אולי אפילו מתפרנס משירה ברחובות, אבל אם להודות על האמת - בשלב זה של לימודי המוסיקה שלו כל נגן רחוב עלוב היה יותר מוצלח ממנו.
המשיכות באף הפכו לבכי חרישי, שמירו למד להכיר טוב מידי. זה יקח זמן עד שלא יוכל לעמוד בפיתוי ויקרא "בשם כל הרוחות לין, זה רק דרקון עצים ארור" והבכי החרישי של לין יהפוך ליבבות קורעות לב. ערפילים אדרים, זה באמת היה רק דרקון עצים מוכה טפילים שהיה כל כך זקן שלא יכל לשלט בצרכיו, אבל לין גידלה אותו מאז שהיה גור ואהבה אותו אהבת נפש.
"הוא מת בשיבה טובה והיו לו חיים מעניינים, עד כמה שליצור כמוהו יכולים להיות, בשם כל רוחות הבית. בבקשה בבקשה תפסקי לבכות", הוא ביקש בידיעה שהבקשה טיפול על אוזניים ערלות. לו זה היה רק הבכי הוא עוד היה יכול להסתדר, אבל היו דברים נוספים, עננת הדכדוך ששרה כמדומה בכל מקום שהלכה אליו, הקינות הנוראות והבלתי-פוסקות, ולבסוף החברים המצחקקים על כך שהביעה צער שכזה על חיה: "הרי ידוע שזהו תחומן של רוחות העיר. כל כך ברברי להתאבל כך על חיה. רואים שהיא באה מהעיר של-רוח-היער, כולם שם כל כך חסרי תרבות."
עכשיו לין הולכת לשיר שיר שיספר על דרקון העצים לציפור שקיננה על חלונה, סוג של קהל שבוי שאין לו משהו יותר טוב לשמוע.
"זהובות היו עיניו, ובתוכם אישיות במשקל העולם כולו" שרה לין בקול שבור. מירו כיסה עם הכר את ראשו, הוא כבר עייף מין הקינות. היא התחילה לשיר אותן כשהציפור רק דגרה על ביצים, ועכשיו כבר יש לה גוזלים… השירה המייבבת והשבורה הפסיקה בפתאומיות. "תודה לכל רוחות השמיים" מלמל מירו בהקלה, אבל זו התחלפה ברוגז כשלין דפקה בדלת חדרו ואמרה: "מירו אתה יכול לבוא רגע?"
"מה הפעם?", חשב לעצמו בעגמומיות ועקב אחריה לחדרה, וכשהצביעה על הציפור לא הבין מה היא רוצה, עד שמיקד מבטו בגוזלים, הם בדוק פתחו עיניים. לאימם היו עיניים שחורות וחרוזיות אבל לשניים מהם היו עיניים זהובות, ובתוכן אישיות במשקל העולם כולו…

חזרה לדף הראשי של "הארץ בין ההרים"